Vem tror jag att jag är?


I morse när jag stod i köket på jobbet och gjorde frukost fick jag plötsligt panik till att hitta en utbildning att läsa i höst. Har fått höra väldigt mycket att jag borde jobba med människor och med tiden har jag insett det själv också, även om jag gärna skulle vilja jobba med nåt kreativt. SÅ - kollade igenom alla passande utbildningar på Umeå Universitets hemsida och hittade Socioligiprogrammet vilket ju verkar superbra. MEN SEN, alltså NYSS så började jag snegla på "typiskt bra" utbildningar (psykolog, civilingenjör, arkitekt) och fastnade på faktumet att 33% av de som tas in på Arkitektprogrammet gör det via Arkitektprovet. Och bestämde mig då för att jag måste testa göra det, och sen jag lite halvdant bestämde mig för det här har jag bara liksom suttit här i soffan med en massiv prestationsångest. MASSIV. Men börjar samtidigt känna att 2015 kommer bli ett förjävla bra år för jag tror det är nu det kommer hända nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0