Nej - kvinnor är inga objekt

Vad ska man säga ens. Hur mycket media styr oss är något vi inte ens tänker på längre för att vi är så vana vid det. Det är lika självklart som att solen går upp i öst och ner i väst. Jag tror jag kan nämna minst ett komplex hos alla tjejer och kvinnor jag känner bra, som de har om sin kropp men som ingen annan egetligen bryr sig om. Allt är tack vare media, för när man sätter sig ner och kollar på människor märker man hur olika alla är, ändå strävar alla (i stora drag) medvetet eller omedvetet efter samma ideal. När jag ser den här videon blir jag less och matt, hur kan det inte vara självklart att kvinnor inte ÄR sitt utseende? 

Kommentarer
Postat av: Rosa

Man blir så himla förbannad av sånt här! Inte okej någonstans.

2013-05-14 @ 20:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0