Hoppet

Igår kom jag hem till torra gator och kände hoppet.
Hoppet om att allt det kalla ska försvinna och ta med sig det trista humöret långt bort.
Hoppet om tunnare jackor och tunnare strumpbyxor och mer solglasögon.
Men så blev det fredag och med fredagen kom snön och snön krossade mina drömmar. När jag hade deppat över snö och skottat hela uppfaten fick jag en "i-helvete-jag-skiter-i-att-det-snöar"-känsla och drog spontant ut och sprang. Det var skönt, att bara springa och rensa huvudet på allt ont och låta det fyllas av Arctic Monkeys brittiska indierock.
Nu är jag trött och väntar på att två Nicolas Hoult filmer ska ladda klart, det går sakta men säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0