05 – Vad är kärlek?

En gång i åttan skrev jag en jättebra text om kärlek och vad det är på engelskan, jag önskar att jag hade den till hands. Men jag gör ett försök ändå.

Alla säger att kärlek är villkorslös, men för att få kärlek måste man ge kärlek.
Kärlek är när du har haft din hund i knät i över en kvart och den sätter sig upp och pussar dig i hela ansiktet.
Kärlek är när du är förkyld och din pappa går upp mitt i natten för att koka honungste.
Kärlek är när någon som står dig nära hjälper dig att hanskas med dina problem.
Kärlek är när du blir pirrig i magen och hjärtat slår lite fortare så fort du ser honom, men kärlek är också trygghet och tillit.

Det där var mitt försök på att beskriva kärlek, men kärlek är så himla mycket mer. Kärlek är olika för alla människor och man får känna på den riktiga definitionen av kärlek när man blir kär.


Se den här filmen om ni inte har sett den, "en kärlekshistoria"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0