Jag har saknat det här



Jag köpte en blommig kjol på röda korset för tio ynka kronor, den var väldigt väldigt lång och ikväll tog jag mig i kragen och sydde upp den. Visst jag har sytt rakare sömmar i mina dar och visst jag och mammas symaskin har aldrig riktigt klickat ihop, men vad gör det om hudra år liksom. Min kjol är fin i alla fall 'hjärta'



De senaste dagarna har jag garderobrensat. Har kastat ut allt från fula kläder till gamla McDonalas leksaker, men gissa vad jag hittade längst in i min garderob. Jo en gammal fingervirkning på en boll som var ca 35 cm i diameter. En riktig bamse, när jag och maria var små köpte vi garn för våran veckopeng, målet var att slå världsrekord. Hur som helst skar det i hjärtat att behöva slänga något som man lagt ned så mycket tid och hjärta i så nu håller den på att bli en enorm halsduk istället, ganska råtufft va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0