jag vet inte vad jag ska säga


JONAS;"Eleverna på Midgårdsskolan överväger att datorstrejka för att slippa de begagnade datorerna."

Giriga skitungar handlar det om. Vad är det som gör att de skulle behöva bättre datorer än dem som de fått... jo spel och status.

Vad behövs då? Möjligtvis en dator som klarar en trådlös internetuppkoppling för att söka information samt ett ordbehandlingsprogram, knappast mer.

Gymnasieskolan är frivillig, det finns ingen skolplikt. Låt dem "strejka" hela vägen till arbetsförmedlingen.

TRAMS!

MITT SV;
att benämna oss som giriga skitungar känns ju väldigt vuxet. Okej, vi tycker att vi blivit orättvist behandlade, och vi försöker föra frågan på ett bra sätt med genomtänkta argument istället för att bara stå och kasta smuts. Själv vet jag inte var det kommer ta oss om det ens tar oss någonstans, men jag tycker verkligen att det känns bra att vi visar våran åsikt. Det känns viktigt för mig och för mina vänner.

Jag förstår att tiderna förändras men jag känner lite att allt är relativt. När en hel kommun med elever fått helt nya datorer känner man sig helt klart lite utelämnad.

THOMAS; "Här får ni en dator"
"Men den är ju ett år gammal, är du dum i huvet?"

.. allvarligt? Dagens ungar verkar groteskt bortskämda och tror att de bestämmer.

Skärpning.

MITT SV; Men vi smutskastar inte på det sätter. Vi försöker bara föra fram våran åsikt till de högre uppsatta personerna. Vi har inte sagt att någon är dum i huvudet men vi känner oss orättvist behandlade. Sen känner jag lite, att om vi vill föra den här måste vi väl få göra det. För mig personligen känns det viktigt att få fram min åsikt och få den hörd. Sen att man ska sitta och bli kallad bortskämd unge, eller snorunge, eller vad det än må vara utan att få diskutera, det är ju helkonstigt. Det är lätt för er alla att smutsa ned oss med alla idiotiska ord, frågan är bara vad vi gjort alla er.

VKs artikel




Jag mår skitdåligt över att behöva kallas snorunge av en bunt sextitalister bara för att jag säger vad jag tycker. Jävligt kul att man inte ska få göra sin röst hörd utan att få sån skit.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Gud vad jag älskar när vuxna är otroligt omogna!

2010-10-01 @ 11:53:56
URL: http://hansgustav.blogg.se/
Postat av: kasper

vafan liksom.

2010-10-04 @ 00:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0