sommarrecept!

Idag, när jag och Molly hade legat i gräset och solat ett tag, blev jag jättesugen på något kallt, så jag gick in och fixade en smoothie, och man kan ju göra dem lite hur man vill men såhär gjorde jag i alla fall:

Ingredienser
  • 1 Litet rött äpple
  • 1½ handfull hallon
  • 1 generös sked med hjortronsylt
  • ½ pressad citron
  • ca 1.5 dl mjök (beroe på vilken konsistens man vill ha, jag gillar när den är rätt tjock)
  • 3-4 isbitar
Började med att skära äpplet i bitar, mixade sen dem med lite mjölk(använde stavmixer). Mixade därefter i hallonen och hjortronsylten, hade i mjölk lite eftersom. Pressade i citronen och sist mixade jag ned 3 isbitar. Toppade med citronskiva, bär och två isbitar. Märk väl att den inte innehåller grädde eller glass, det är för att jag superbantar.
NÄÄ skoja, vi hade det bara inte hemma. Men jag kan tala om att den smakade alldeles underbart, bättre än de jag har gjort med glass nästan.
Så, gör det här och gå ut i solen och njuuuut!



OCH JA DET ÄR VACKERT MED LATTEGLAS

Kommentarer
Postat av: Cornelia

ÅH så perfekt med ett gott recept på smoothie utan glass, det finns ju nästan aldrig hemma. TACK PEKKA! Kram<3

2010-06-22 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0