Köpeliköpta grunkor



Äntligen, svart kavaj från h&m med den perfekta längden, som jag har letat! Blått fint foder och innerficka. Fattar inte att originalpriset kan vara 200 kronor, blev lite lycklig. Kolla snygghanden förresten.



Knapparna i sig är värda mer än jag gav för den här kavajen. Kvinnan inne på röda korsets kupan höll med mig när jag påpekade att tjugofem kronor är ett rätt behagligt pris för en kavaj.
Brun och fin med axelvaddar och fyra guldiga knappar. Nu vill jag ha vår så jag kan ha den i sig som jacka.



Mössa, som är röd egentligen. Den har en liten tofs också. Gav inte många kronor för den på röda korset. Det bästa med att köpa kläder där är att man kan köpa dem billigt och lämna in dem igen när man är trött på dem. Då får någon annan människa sig ett nytt plagg och pengar fortsätter rulla in till människorna som behöver det mest, och röda korsets chefer... men vad ska man göra.



Sist, och komiskt nog faktiskt minst, en nyckel att ha kring halsen. Red Cross aswell.

Kommentarer
Postat av: jennifer,

himla fin kavaj,

2010-02-25 @ 22:07:09
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/
Postat av: Emelie

25 spänn för den där kavajen? Galet!

2010-02-27 @ 16:16:08
URL: http://emlu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0