i verklighetens namn

Jag vill visst ha jul. Vill ha värme och pepparkakor och lussebullar även om det inte blir samma sak som förra julen och även om det väcker en massa minnen vill jag ha det. Vill byta julklappar med alla, vill ha Moa här. Vill äta julbord och elda i kaminen. Tycker om allt det juliga som sprider sig överallt och längtar till luciatåget på skolan imorgon. Längtar till glöggfika med massa vänner och fint och gott. Vill åka ner till farmor och farfar på juldagen och äta julbord nr2 och utbyta fler julklappar. Tycker om att alla fönste har adventljusstakar och att alla är lite gladare för att det snart är jul. Gillar att det kryllar med folk på stan som ännu inte har inhandlat en iPad som de hört på radio är årets julklapp. Tycker om allt som skriker jul. Vill baka julfika.

Vill bara inte vara ensam en söndagnatt och sakna såhär mycket. Därför ska jag sluta upp med det och kolla på solsidan istället.

Kommentarer
Postat av: moa

om du nånsin saknar mig får du gärna ringa, även om det är sent, för jag saknar dig

2010-12-14 @ 16:24:51
URL: http://misscomplain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0