Skinny love

Hej.
Igår kom Moa hem till mig supertidigt. Jag trodde att klockan var nio men det visade sig att den i själva verket var åtta. Vi drack te och år frukost och disskuterade gymnasieval och lite annat.
Vi tog en långpromenad ner till älven med Molly också, det var hemskt många gubbar där och fiskade.
Älven låg som en spegel.
Fint.
Sen gick vi hem och gjorde pasta med ost och allroundkryddan. GOTTTTTT.
Sist kom pappa och hämtade mig vid ett för att åka iväg till stugan. Jag är glad att det inte var lika jobbigt att åka den här gången. Jag vet ju att vi ses igen om två månader.


Sen åkte jag bil, länge.
Solen var väldigt låg, jag var tvungen att ha på mig solglasögon.
Mina bruna solglasögon med bruna glas. Världen ser så mycket härligare ut genom dem.

Nu sitter jag här hos farmor och farfar.
Idag har jag lyssnat på Bon Iver skivan For Emma forever ago, som är finast i världen.
Också har jag läst i Elefanten som gick upp i rök. Den innehåller tolv historier (tror jag) och jag är inne på den första. Den är helt i min smak! Så väldigt bra skriven. Den jag läser nu handlar om en man som gör pasta och dricker te och får konstiga samtal och funderar kring saker och ting. Han är praktiskt taget som mig, utöver att jag inte får konstiga samtal och att jag inte röker.

Jag och farmor har till och med varit inne i stan och kilat runt i butiker och på biblioteket.
Nu luktar det gott från köket och jag ska stänga av datorn.
Kommer hem igen på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0