mahjong

Äntligen gick mitt mahjong ut, ni förstår inte hur frustrerande det är när det inte gör det!
(jag må vara en tönt, men jag är en söt sådan i alla fall)

Alltså usch vad fint det var ut imorse, det hade fallit ett tunt lager snö under natten och allt var frostigt vitt och fint. Hoppas att alla som är någolunda bra på att fotografera tog tillvara på det ögonblicket för innan jag visste ordet av det så var det vita och fina borta och allt blev blött. Själv försov jag mig så det blev inte en enda bild för min del. Fast de där fina ögonblicken kanske inte kan fångas på bild, inte helt. Kanske väldigt bra men ändå inte helt.

Jag undrar om sockersöt läsk som är så söt att om man tar en klunk har man sliskigt söt smak i munnen resten av kvällen, jag undrar om sådan skulle vara godare med mindre socker.

Också undrar jag en sak till, jag undrar hur många lyktstolpar det finns i hela världen. Det måste ju vara otroligt många allt som allt, och jag undrar hur mycket ström alla dessa tar på ett dygn. Bara en sak jag kom att tänka på en dag när jag åkte bil och stirrade ut genom glasrutan.


Tur att jag vet så pass lite som jag gör, för tänk om jag visste allt. Då skulle jag aldrig få undra, och jag gillar att undra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0