So Sweet And Juicy

Att arbeta på ett ställe gör att man känner sig lite viktigare
lite mer behövd.
Imorgon är sista dagen på schmäck, vilket är lite synd. Jag gillar personalen och nu har man kommit in i rutinerna.
Rutinerna, nu är det bara att ställa om sig igen. Skolrutinerna är inte samma sak, inte lika roligt. Kanske inte schmäck är heller, när det har blivit rutin på riktigt, vad vet jag.
Jag lyssnar mer på musik än förut, det kanske är bra. Lånade bland annat två Johnossi skivor senast jag var på biblioteket, faktiskt rätt bra. biken jag läser är lika bra som tidigare.
Jag håller på att måla mitt drömhus i akvarell, ligger lite efter med det i skolan. Jag har aldrig förut funderat över hur mitt drömhus ska se ut. Egentligen vet jag bara en sak, det ska vara breda fönsterbräden eller vad det nu heter, t.ex. som på skolan, så att man kan sitta där. Min målning föreställer i alla fall ett ljusbrunt/träfärgat tvåvåningshus i trä. Det har en lång balkong längs ena långsidan på övervåningen. Bredvid huset, på samma sida som balkongen, finns det ett enormt träd. Jag hade tänkt göra ett körsbärsträd på framsidan vid utemöblerna men så blev inte fallet, fast egentligen vill jag ha ett. På översta våningen är det ett fönster i taket så att man kan kolla på himelen och på stjärnorna. Fönster och fönster, det är mer som en liten glaskupol i taket. Jag har inte bestämt om det ska vara ett sovrum, arbetsrum eller bara ett stort allrum. Det kanske kan vara ett allrum, med ett skrivbord också. Ja, det skulle vara fint. I bakgrunden av bilden, är havet och på höger sida om huset är det ett berg. Allt är väldigt fint, jag gillar det. Kanske är det det här som är mitt drömhus trots allt.

Kommentarer
Postat av: kasper

Vi kan bo där tillsammans.

2009-11-06 @ 11:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0