Let it rain on me

Idag så har jag och far varit i övik och kikat runt i butiker,
Jag fick med mig ett par kängor från h&m, mest för att jag kände ett desperat behov av lite bättre skor nu när det är så blött. Jag möttes av snö när jag steg upp alldeles för tidigt imorse.
Vi åt lunch på ett litet ställe, saffranspasta med kyckling och räkor. Yum!
Efter spatserande i stan så åkte vi och hälsade på hans kusin och mina tremeningar som jag inte sett på två år. Oj vad stora de har blivit! (den äldste är åtta och den andra kanske tre)
När vi bilade hemåt så var himlen av någon konstig anledning orange/rosa. Den var täckt av moln och även marken var av den färgen. Det såg ut som det gör när de lägger på underliga filter i tvserier.
När vi bilade lyssnade jag på Queen. Grymt.
På hemvägen lyssnade jag på p3 där Anna Ternheim gästade.
De pratade mycket om nya albumet och genombrottet med shoreline covern(2004 tror jag).
Jag blev väldigt nostalgisk.
Delivis för att hennes musik har betytt väldigt mycket i olika situationer och delvis minns jag när jag och Moa var och lyssnade på henne på folketshus. En man spelade på såg och det var så väldigt fint.
Allt.
Musiken, scenen, ljuset, helt perfekt.
Girl laying down - tredje låten, ville skrika av lycka.




En av världens vackraste.
STOR inspiration.

Kommentarer
Postat av: ombis

åh det var så himla fint på den konserten alltås

2009-11-08 @ 13:42:41
URL: http://kaffeslampa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0