Alla tror sig vara så mycket utom de som verkligen är något



Efter skolan spelade jag gitarr för mig själv,
Jag gillar det,
Jag kan inte sjunga ut när någon lyssnar.

Nyss målade jag med akvarell på mitt drömhus,
jag har rätt mycket kvar.

Jag fattade pennan för några dagar sedan,
orden stömmade ned på papperet,
det blev lite,
man skulle väl kunna kalla det en novell,
och man skulle kunna säga att den handlar om två pojkar,
och man skulle kunna säga att de älskar varanda.

Och igår, för första gången någonsin blev jag sugen på att skriva en låt.
En sång.
Jag har en rad,
men jag tror inte att det blir mer av det.


When people run in circles it's a very very mad world.

Jag är trött på skolan, jag vill bara göra sådant jag tycker om istället, måla etc. Fast om jag bara gjorde sådant så skulle det till slut bli tråkigt och hemskt och då skulle skolan vara rolig i jämförelse. Tur att jag har skolan så att jag kan skilja på sådant jag gillar.
Nog för att skolan har sina stunder.

Kommentarer
Postat av: PiratArvid

Och du klagar på att jag inte sjunger.

2009-11-13 @ 08:03:07
URL: http://amargos.blogg.se/
Postat av: Jessica

du är väldigt väldigt fin.

och jag gillar din blogg

2009-11-15 @ 23:44:57
URL: http://maskrosb4rn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0