Ballad om Vintern

Jag sitter och lyssnar på Veronica Maggios Ballad om vintern, fast nu slog det om till Dumpa mig.
Hade en fin jul igår med mamma pappa och morfar. Litet och mysigt.
Åt råmycket, så som amn ska på vintern. När jag hade ätit råmycket ställdes till min förtvivlan varmrätten fram, jag tror att jag fick i mig två köttbullar. När jag trodde att allt var över så dukades deet fram ris a la malta fram. Jag tror inte att jag kommer att behöva äta mer på en vecka.
  Fick bästaste julklapparna. Bland annat en trådlös rauter, nu laptopas det för fulla muggar. Sen fick jag en jättefin blommig klänning, och BÄSTASTE KJOLEN, ja, den förtjänar caps lock för så fin är den. Men jag tänker inte rada upp allting, det är ju hemskaste tråkigt att läsa om. Bara två saker till;
1. farmor hade stickat mig nya vantar ♥
2. Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami. Mitt närmaste projekt blir att läsa ut alla böcker som jag håller på med så att jag kan läsa den. Jag smygkikade lite i början, det finns en novell i novellsamlingen jag läser av honom som är en kort kort del av den här boken. Hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0