Marian Keyes

Marian Keyes är verkligen en väldigt bra författare. För tillfället håller jag på att läsa Är det någon där?
Den är nog den bästa bok jag har läst av henne hittills.
Själva upplägget är så genomtänkt, väldigt bra bok.
Dessuton skriver hon så himla bra, vardagligt på något vis så att man har lätt att känna igen sig.


Tidigare har jag läst dessa böcker av henne:



När Lucy Sullivan skulle gifta sig

&



Änglar 


Pappa drog med mig på en returmarknaden för någon dag sedan och då hittade jag Sushi för nybörjare som jag gav en tia för! Den ska jag läsa framöver. Jag köpte där även en Stephen King bok som jag nu inte minns namnet på. Fåglar figurerade på framsidan, jag är nyfiken på hur han skriver och om han är så himla bra som det sägs. Det återstår att se.



Marian Keyes kommer från Irland och det är även där böckerna till stor del utspelar sig. Där och lite i USA. Böckerna handlar om kvinnor i 30års åldern med olika kärleksproblem (och andra problem för den delen) vars liv man får följa.
Jag gillar att de är skrivna i jag-form.

Finfina böcker som är värda att kika på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0