-

Alltid ska man jämföra sig med folk utseendemässigt. Människor läser snyggare människors bloggar och undrar varför de själva inte ser ut så. Man pumpas med ideal hit och dit, man ska inte vara för smal, nä man ska vara kurvig, fast inte tjock dårå. Alltså jag gör det själv, går in på personers bloggar och undrar varför jag inte ser ut så. Men en sak slog mig just, vad tjänar det till egentligen? Det finns stunder då jag kännt mig så överdrivet snygg så att jag vet inte vad, och bara för att de här människorna är vackra gör det ju ingen skillnad på min egen skönhet. Jag blir ju inte precis fulare för att jag läser någon assnygg människas blogg. Det här kommer inte låta helt rätt men ge det en chans och läs till slut: Det kommer alltid att finnas människor som är lite snyggare än dig, lite smalare, lite kurvugare, lite bättre än dig på fotboll, har lite bättre handlag för att teckna, lite duktigare på att spela gitarr och så vidare. Det här spelar egentligen ingen roll, för så länge du gillar att göra något vilken nivå det än må vara på - jamen gör det då för fan! Jag gillar att spela gitarr, älskar grundackord, kan spela sönder fingrarna på dem, är jag superduktig? Nä det är jag verkligen inte, mår jag bra av det? Ja det gör jag. Att spela lite extra hårt på strängarna och sjunga högre än någonsin, alltså man blir verkligen glad så är det bara. Det jag försöker säga är att man inte alltid måste jämföra sig själv med folk hela tiden, det leder bara till att man ger upp med saker, eller blir arg på sig själv för att man inte är bra nog. Sluta upp med det på studs gott folk.  


Kommentarer
Postat av: Kasper

http://open.spotify.com/track/3KeFBGSwuZ3qb5zJIidY5b !

2011-02-23 @ 19:31:44
URL: http://thenightshift.blogg.se/
Postat av: ida

Mycket bra skrivet! Älskar det! Ska komma ihåg detta :):)

2011-02-23 @ 20:09:32
URL: http://isislilithstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0