Loppis, längdskidor och spaghettiarmar



Imorse kom pappsen och hämtade mig och sen åkte vi på två storloppisar. Jag fick med mig en väldigt somrig väska och en yllekappa(som just nu vilar i frysen efter tips från lé interneté om hur man får ull att sluta klia).

Annars då? jag är kattvakt så har hängt lite med två små godingar tills de blev helt crazy och jagade runt varanda i vardagsrummet - pallade inte trycket så gick hem. Lagade jättegod lax och räksoppa till mig och mor.

Sen fick jag ett infall att åka längdskidisar, så sagt och gjort. For ut i garaget och vallade på skidorna, sen åkte jag ut på en fabulös tur där jag gled fram som en gud - fast nä. Kände mig som bambi på hal is + det var nåt enstaska gruskorn på cykelbanan här och där som ständigt fick mig ur balans. Tog ett varv på elljusspårä, det var mörkt och ensamt och mycket snö och skönt. Fast roligast var när det var mycket snö på cykelbanan så man kunde skatea. 

Nu ska jag då fika lite kvällsfika och sen sova, känner mig helt slut. Även om jag inte körde så hårt känner jag på mig att jag kommer ha jordens träningsvärk i spaghettiarmarna imorgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0