Livet ATM

Gjorde en fin bild i ett försök att förklara för min klass var granhäcken ligger hiho

Skickade nyss in en ansökan till ett jobb som jag verkligen hoppas att jag kan få. Bra lön och bra arbetspass så håller tummarna nu för att de ska höra av sig. 3:e september börjar jag en nybörjarkurs i franska på universitetet, känns spännande och knäppt men jag hoppas att jag kommer trivas med det och inte tröttna. Franska är ett så fint språk, plus att det kan vara bra att kunna med tanke på alla fisförnäma fransmän som inte tänker understå sig att prata engelska. 12:e september åker jag och mamma till london med familjen Bodin och jag längtar så otroligt mycket. Det är först nu jag faktiskt börjat inse att det är på riktigt och att det börjar närma sig. Pekka på Londons gator, kanske får skriva en bok om det efteråt för där har jag ju en svinbra titel. 25:e september för jag min lön från en veckas slit för glassbonden på noliamässan, det kommer inte sitta fel alls med tanke på att jag bara gör av med massa pengar men drar in nada, zero, none, inget. It's a wild life. 

Längtar efter att livet ska få mer struktur och mer rutiner, efter en sommar av slappande, hundomtagande och utgång mest hela tiden känner jag mig väldigt redo för att jobba och läsa lite. Men ännu är inte sommaren slut, så ikväll går jag ännu en gång ut med Rosa på båten och spenderar pengar på öl och jag känner på mig att det kommer bli en bra kväll ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0