Nio saker om dig själv

  1. Jag heter Rebecka Nilsson men har kallats Pekka sedan sexan. Folk som inte känner mig får ibland för sig att jag är en finsk pojke när det pratas om mig.
  2. Mitt minne är hopplöst och sviker mig mer ofta än sällan. Det är oftast småsaker som tider och så vidare som försvinner i mitt huvud, men i längden blir det väldigt drygt.
  3. Jag kan böja mina fingertoppar bakåt, i alla fall på långfingret och ringfingret. Man måste se det för att förstå.
  4. I hela mitt liv har jag bott i samma hus, bortsett från att jag fick ett till hem när mina föräldrar skiljde sig har jag aldrig flyttat.
  5. Jag har lyckats hålla andan i enochenhalv minut.
  6. Ett resultat av detta var att jag lyckades dyka två bassänglängder en gång.
  7. Tycker om att teckna.
  8. Jag har bra självkänsla men dåligt självförtroende, tror jag. Alltså jag tycker om mig som jag är, tycker om  mitt utseende och så vidare men jag tror aldrig att jag klarar av något. Svårt att förklara antar jag.
  9. Väldigt ofta är jag trött och när jag är trött är jag blå under ögonen. Oftast inget problem(tackar gudarna för concealer) men när jag inte har sminkat mig har jag fått höra standarden att jag ser trött ut eller att jag ser sjuk ut och nu senast blev jag tillfrågad om jag hade ett blåöga. Inte jättekul. Men vad kan man göra, jag ska försöka sova bättre i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0