Umeå Open

Those Dancing Days var det bästa på länge, jag dansade och skrek och sjöng för fulla halsar! Hon är så galet fin hon som sjunger, hela högen är så fina och duktiga och taggade och jag vet inte ens vad jag ska säga. Det var underbart, till en början var inte publiken taggad alls och jag tänkte vad är felet? Sån här musik ska man fan-i-mig dansa till. Sen bröt det loss och blev galet. Väldigt bra spelning!

Det första vi såg på hela umeå open var Väärt, och dom var ganska duktiga. Hade knappt hört dem innan, men här kommer höjdpunkten: Mitt i den lilla skaran av människor som stod och lyssnade på dem stod de senaste månadernas musikdrottning, som fått mig att känna mest av alla, Annika Norlin. Efter många om och men och tvekande och "efter den här låten gör vi det" gick jag och Eva och Sebastian fram till henne och pratade lite. Jag sa till henne att hon gjorde helt underbar musik. Jag sa det, vågade tillslut. Vågar jag säga det till henne borde jag kunna berätta det för dig med. 

Kikade lite på Daniel Addams Ray också, han var mycket bättre live än vad jag hade fått för mig. Stannade dock inte så länge för jag skulle ner till äpplet och se Those Dancing Days(känner att kronologin i det här inlägget blev lite uppfuckad men sånt händer!). Efter TDD gick vi iväg till idun och väntade på att säkert skulle börja. Fy vad hon var fin. Så underbart att se henne, hon är så härlig också. Alla sjöng och vi dansade och det var ultimat.

Efter henne stod vi och väntade på Håkan i ca en timma. Jag höll på att dö av ont i benen och huvudet var tjockt, kroppen behövde vatten. Pre-story: Jag hade sovit i dem timmar den natten + jag och Maria hade varit och gymmat i lite mer än en timma tidigare på dan. Därav mådde jag rätt kasst, såg två låtar med Håkan sen flydde jag fältet.

Ner mot Jonathan Johansson för att ta det lite lugt, sen till Anna Von Hausswolff som hade kvällens bästa röst rent skicklighetsmässigt. Var rätt less resten av natten efter Håkan, men det gjorde inte så mycket. Kvällen var hemskt bra, tack för den allesammans!

Kommentarer
Postat av: moa

Jag sa det, vågade tillslut. Vågar jag säga det till henne borde jag kunna berätta det för dig med.



PRECIS go for it <3

2011-04-04 @ 21:29:40
Postat av: moa

Jag sa det, vågade tillslut. Vågar jag säga det till henne borde jag kunna berätta det för dig med.



PRECIS go for it <3

2011-04-04 @ 21:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0