svart på vitt


Här kommer den bistra sanningen
rakt av
svart på vitt
´
I fredags dog min morfar. Det är därför jag är så jävla tom om dagarna och ångestfylld om nätterna. Morfar satt i rullstol sen ca ett år tillbaka, och då han hamnade i rullstol flyttade han in på ett äldreboende ganska när mig, något som har fört oss närmare varandra det senaste året. I somras brukade vi sitta och måla på sidensjalar tillsammans, något som tydligen många äldrecenter har som hobby. Det var råmysigt, morfar är som jag väldigt kreativ och har målat många tavlor under sitt liv och jag avundas honom mycket. För exakt en vecka sen pratade jag med honom på telefon, han ville att jag skulle skissa upp en bild med blyerts som vi sen skulle fylla i med färg. Nu blev det ju inte så. Jag saknar honom så obeskrivligt mycket, jag vet inte. Det känns som att jag har en stor klump i bröstet hela tiden, jag svär jag kunde känna den där inne imorse när bussen svängde. Känner mig så dum såhär i efterhand, dum som helhjärtat trodde att han skulle få se mig ta studenten, dum som trodde att vi skulle få skjuta med luftegevär i sommar, naiv som ett litet barn.
´   Man kanske inte ska vara så här personlig på en blogg men det är bara skönt att få det ur sig. Nu vet ni varför jag är som jag är, varför jag ler så konstigt och varför jag inte säger allt för mycket. Jag måste säga också att fastän allt är ren skit just nu och jag helst bara vill dra täcket över huvudet och försvinna så är jag så otroligt jävla tacksam att jag har vänner som verkligen bryr sig, som alltid bryr sig. Jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Du är så otroligt klok ändå. Som vet var du har din sorg och som ändå har kontroll över ditt liv. Jag kan inte läsa den här sorgsna, men ändå kloka, texten utan att bli stolt och nöjd. Det känns så skönt att veta att du klarar av det här. Jag älskar dig

2010-11-30 @ 13:43:22
URL: http://hansgustav.blogg.se/
Postat av: moa

fy fan vad jag hatar att jag inte vet vad jag ska säga och jag vet inte hur jag ska göra för att trösta dig eller någonting alls för det hade jag så gärna gjort

varit där för dig och allt som en kompis ska vara

längtar supermycket till lovet

2010-11-30 @ 18:25:23
URL: http://misscomplain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0