Imorse

Varknar av mamma som frågar om jag är vaken, svarar ja och fortsätter dra mig.
Vaknar till ordentligt av en blöt nos mot handen och en molly nedanför sängen som ber om uppmärksamhet.
Kliver upp och går till köket för att kolla termometern, femton köldgrader och jag tror att världen driver med mig.
Klär mig och äter macka, oj tre minuter tills bussen går.
Låser huset hoppar upp på cykeln och börjar trampa.
Kollar ett sms på mobilen.
Halkar med cyklen, ramlar och slår knäet.
Kommer till busshållplatsen tio sekunder för sent och tänker fy vad drygt att behöva gå från stadshuset.
Tänker att jag hade hunnit om jag hade klivit upp ur sängen en minut tidigare, tänker också att jag lika gärna hade kunnat ligga kvar i fem minuter till när jag ändå behövde sitta i kylan och vänta på nästa buss.

Kliver av bussen, börjar gå sakta på hal mark och med träningsvärk i hela kroppen.
Fryser om näsan och om benen, iskalla jeans.
Är så kall att jag inte ens kan känna av träningsvärken längre.
Kliver sen och kall in på mediekunskapen och sätter mig vid en bänk.

Inte världens bästa morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0