guds-tjänst

Alltså idag när jag och Sebbe satt på bussen hem såg jag plötsligt den skummaste reklamskylten någonsin framme vid chauffören. Det stod "smsa din bön" också var det en bild på två händer som höll i en iPhone. Oturligt nog tog jag ingen närmare titt utan såg bara rubriken. Kan det verkligen vara en tjänst där man ska smsa sin bön? Jag hoppas verkligen inte det. Herregud vilken hemsk affärsidé det hade varit. Det skulle dock inte förvåna mig så mycket. Men ändå, smsa din bön. Det kändes bara inte rätt. Tänk om det sitter t.ex. en gammal dam på bussen som råkar se detta och känner att hon måste smsa sin bön, också blir hon bara snuvad på massa pengar av nån tjock gubbe i kostym.
Nä jag hoppas att den där reklamen inte var vad den verkade som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0