Dröm

Det känns som att jag har ont i hela kroppen, fast solen skiner och jag kan ha min jeansjacka utan att frysa, det gör mig glad. Jag fick mig aldrig den där välbehövda sömnen, jag har drömt konstiga och osammanhängande drömmar hela natten tror jag. Inte mardrömmar, inte alls. Bara, osammanhängande. För de intresserade, ska jag försöka förklara.

Jag drömde att Moa bodde på en stor ö i stockholmsskärgård, jag var på hennes skola, det var skolavslutning och jag letade efter henne. Folk satt uppradade i som en lång allé, som den mellan rådhuset och tågstationen, de satt med midjan under vatten och fikade och pratade som om det var det naturligaste i hela världen. Själv gled jag runt på en badring och letade efter henne, tilllslut hittade jag henne och vi satte oss i en bil och åkte ut till en stuga vid havet, där träffade vi min mormor och han som hade bingolotto en gång för längesen. Mormor frågade hur jag och mamma hade det numera, så kom skrollan från saltkråkan inspringandes och sen vaknade jag.

Det hände en hel del andra konstiga saker men det jag nyss skrev var en del av drömmandet i stora drag i alla fall. Vid ett tillfälle var det en gubbe som följde efter mig i en möbelbutik. Sen började en kille som jobbade där stöta på mig, då gick jag ut genom en dubbeldörr och kom ut mitt i den stora vattentäckta allén där folk skrattade och pratade. Det var då min första historia tog vid.

Ja, det var det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bäst var ju att du drömde om moi <3

2010-03-21 @ 16:20:09
URL: http://misscomplain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0