Sprättandet i fingertopparna smyger fram



Ska börja locka mitt hår och fixa tillbaka pannluggen. Liksom, how awesome is that? Jag funderar på att bleka det lite ljusare också, för det är hur bra som helst. Serri, kolla hur coolt det var på bilden.

Om nio dygn ryker tandställningen, kommer bli asbra. Trött på allt dumt metallskrot jag har i käften.

Nu tänker jag läsa.

Om fyra dagar kommer bästavännen hit, blir-rå-nice.

Imorgon, ska jag bara sova. Sova sova, så himla skönt. Jag är så trött på skolan,

Det sprätter lite i fingrarna, jag vill skriva en novell. Det hamnade lite av en början till något som kan bli otroligt bra i min skrivbok på svenskan, jag undrar om jag kan plocka upp där jag slutade. Hoppas, i så fall blir jag glad. Jag ska börja skriva mer noveller, för det är roligt. Och jag kan det. Längtar tills vi får tillbaka nationella proven, även om det är långt bort.

Just nu vill jag ha vår, för jag är så less på bitande jävla kyla hela tiden. Tänk, sol och tio plus. Det skulle sitta fint. När det blir lite varmare kan man ha finare kläder och vara supersnygg hela tiden. Jag ser fram emot sommaren. Jag tror att den kommer bli bra. Nu när det är vinter gömmer sig folk hemma med en kopp te i ena handen och en fjärrkontroll i andra. På våren börjar de komma fram igen, men inte än. De är som fåglarna som kommer tillbaka söderifrån. Smyger sig ut en efter en. Jag själv stannar nog hemma med tekoppen ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0