Imagine

> Jack Johnson – Imagine <

Helgen har känts oändeligt lång, som ett lov. Jag blev förvånad igårkväll när jag insåg att skolan började igen idag.
Fredag: hästisar och filmkväll utan film, askalas
Lördag: fira henriken i förskott med massa trevliga och kicka ass i ett kickass-spel! Sen Tårta och this is England
Söndag: Morfar och kyrkan och Maria och co'.

Ungefär så, plus att jag har läst ut en jättejääättesuperbra bok jag lånade i fredags som hette Anna D'Arc av Mårten Sandén. Han ska komma till våran skola, gud vet vilken dag, och vi ska i alla fall läsa hans böcker. Jag tyckte massa om den, så himla bra skriven. På ett sätt vill jag inte att han ska komma till skolan. Jag vill inte prata med honom. Jag vill inte se honom. För är det inte så, att när man träffar författaren, är det inte då man riktigt förstår att det här är bara en bok?
Äsch, det blir nog kul också.


Men ärligt, jag vet att man sällan läser böcker som folk rekomenderar, men läs den nu knäppisar.

Måndagen har varit den längsta måndagen någonsin, och när jag cyklade hem regnade det på mig. Japp.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Författaren till min favoritbok kom till min skola och pratade, och sedan brevväxlade vi lite efteråt. Jag tycker bara att det var fint att träffa honom, man kommer liksom närmare allt.

2010-04-19 @ 18:15:41
URL: http://afterglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0