warzawa

Idag har jag gått omkring i Umeå med min pappa som en zombie. Jag är inte ens säker på att jag var vaken.
Trött hela hela dagen. Kanske för att jag vaknade halv tio, dock på egen hand utan väckare, när farmor skulle åka söderut igen. Inte till Stockholm, bara lilla Sollefteå.

Även om jag har knallat omkring och sett trött ut så har det varit otroligt vackert ute idag, som det bara är på film. Alla färger har varit så varma, överallt. Min kamera har inte varit med så jag kan bara beskriva det med några ord. Tillochmed alla människor såg vackrare ut. Fint.

Nu vill jag läsa boken jag läser på svenskan, om den lille pojken i warzawa under andra världskriget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0