Jag är för kall och lampan för stark

Alltid kall, kallahänderkallafötter.
Lampan i mitt rum är utbytt, märkte jag till min fasa igårkväll.
Den i fönstret, den lyser för starkt. 
Jag vet inte om jag vill leva med en så stark lampa. 
Kanske bröt sig en lite människa in, ljudlöst, medan jag sov och bytte lampan för att vara ond med mig. 
Eller så gick lampan också bytte mamma, vad vet man.  
Jag har kommit fram till att jag aldrig tänker bli en rökare, av lite olika anledningar. Delvis är det ju bara vidrigt, dessutom, jag har redan så kalla händer och fötter hela tiden, om jag börjar röka kommer ju blodet sluta rinna helt och hållet i kroppen på mig. Det är vad jag tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0