Man tjänar ingenting på att köpa något

Idag har jag och far glidit runt i staden. Jag köpte ett par shorts på secondhand. När tanten som sålde shortsen började föreläsa om vilket fint tyskt märke det var (som jag själv aldrig hade hört talas om) steg priset i mitt huvud. Hon fortsatte berätta om materialet tills jag frågde vad dom kostade. 10 kr, det är ju inga pengar! Jag såg det som ett fynd. Sen när jag kom hem och prövade dem konstaterade jag att jag så ut precis som Alexander Bard. NICE I SAY!

Jag kom att tänka på en sak idag när vi var på vildtmässa idag. Pappa berättade att det stod att det var halva priset på en skjorta och att den nu kostade 250kr. Alltså, medelålders människor är så blåsta när dom köper t.ex. en sådan skjorta. Dom köper skjortan och tänker att "nu har jag tjänat 250kr åhå så bra". Jaha okej men du har ju fortfarande lagt ut 250kr? Vad man än köper, och vad det än kostar så har man inte tjänat något på att köpa något. Man har bara förlorat pengar.

En kompis till mig skickade idag en länk till en blogg. Det var en tjej som tecknade helt otroligt. Hon skriver att hon har övat sedan hon var liten men det är endå helt sjukt. Jag blev väldigt taggad på att rita för jag vill också vara så duktig så nu ska jag sätta mig och göra det också.

Kommentarer
Postat av: Maria

jag vet allting :]

2009-05-10 @ 11:20:15
URL: http://s0ckerbit3n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0